lørdag 24. september 2011

Gamle damer og blått hår

Det er ikke lett å være gammel dame OG ha blått hår. Jeg vet jo at gamle damer ofte har det men jeg pleeeeeier jo ikke det. Men i dag har jeg det altså.
Jeg bruker vanligvis en Wella Silver Fresh toning med nr 8/81 og det funker så det suser, alt gult skjær forsvinner. I dag brukte en bittelitt annen med nr 7/19 og det funket ikke for å si det sånn. Håret ble blått og litt grått. Det grå er helt ok og litt kult i grunnen men det blå er litt vel.....eh.....tja.....stygt.
Enhver frisør vil nok riste på hodet og tenke at herreguuuuud de to der er jo sååååå forskjellige, skjønte hun ikke det?? Men for meg er 7 og 8 helt i nærheten av hverandre og all logikk i mitt hode vil si at resultatet vil bli sånn nooooooenlunde likt i alle fall.
At jeg har en forhistorie med så mange hårkriser at de ikke lenger kan telles burde jo sånn sett gitt meg en pekepinn om at det ikke ville være lurt å bruke en annen toner enn jeg pleier men der kommer den blonde delen av meg inn og den vil bare ikke høre! Den snakker så høyt at den glupe delen ikke kommer til og før jeg vet ordet av det er det gjort og krisen er et faktum. Sånn er det og sånn blir det. Og jeg må visst bare lære meg å leve med det. Et tegn på at jeg faktisk har gjort det er jo at jeg bare trakk på skuldrene og sa "jaja" da jeg så det grusefulle resultatet. Jeg prøvde til og med å innbille meg selv at det var ganske fint og dro modig avgårde på hockeykamp. Men....der....i en hall FULL av mennesker var det plutselig den smarte delen av meg som overtok og snakket høyest. Og den sa at jeg virkelig så forferdelig ut med blått hår hvorpå den fikk meg til å gå til et vindu og ta et bilde av det blå håret for å bevise det for den andre delen som ikke brydde seg. DA begynte plutselig den delen også å bry seg og det ble krise likevel.
Dermed måtte jeg dra hjem midt i andre periode og frenestisk prøve å vaske håret fem-seks ganger i håp om at det skal bli bedre. Ellers blir det sånn turban eller noe til det er gått bort. Hvis det går bort da. Her skulle jeg gjerne hatt et råd fra en frisør men jeg tør ikke be om det for det er jo det samme som å innrømme at....ooooops I did it....AGAIN!
Kidsa har prøvd å trøste meg med å si at selv om det ikke akkurat er pent så er det jo ikke direkte stygt heller. Men når de flirer sånn litt høyt samtidig så tror jeg egentlig ikke på det altså, ærlig talt.
Nå skal vi snart spise middag på Salt&Pepper for å feire svigermors bursdag og jeg må jobbe med å lage meg en presentabel turban. Så jeg bør nok avslutte her.
Legger ved et bilde av hår FØR blått og et ETTER blått. Døm selv.
Vi farges!

1 kommentar:

  1. Hehe...nå må jeg le.
    Så jo litt blått ut ja, men alt kler jo den smukke :p

    SvarSlett