torsdag 5. januar 2012

Radioreklame


Dette har jeg tenkt på lenge.
Altfor lenge.
Mulig det sier litt om meg men jeg kjører på.
Jeg HATER radioreklame.
Det er kanskje grunnen til at jeg sjelden hører på radio.
Jeg gjør det i bilen men må ha en cd klar i tilfelle.
Så jeg kan skifte litt raskt hvis det blir nødvendig.
Hvem har bestemt at man MÅ synge radioreklamer??
Eller si komplett idiotiske ting?
Jada, jeg skjønner det med at da husker man det og bla bla bla.
Men gud bedre.
Ville det ikke vært bedre om man husket et firmanavn etc av en positiv grunn??
En dag kjørte jeg feks forbi en Right Price Tiles butikk i Oslo.
Jeg ble umiddelbart irritert.
Og tenkte at jeg aaaaaldri noensinne ville handlet så mye som en flis der.
Pga de idiotiske radioreklamene de opererer med!
Så der mistet de en kunde, HA!
Ja, jeg husker navnet fordi jeg hater reklamene deres.
MEN jeg kommer jo aldri til å handle der.
Det er meg knekkende likegyldig om det er billigere der enn alle andre steder.
Jeg nekter å gå dit.
Da får det bare koste mer et annet sted.
Alt på grunn av idiotiske radioreklamer.
Elkjøp ligger i samme gate etterhvert.
De eviglaaaaange reklamene som forteller hele livshistorien til folk som har bursdag.
Ååååh, kjeeeeedelig OG irriterende.
Omigjen og omigjen.
Samme dritten.
Får nesten hjerteinfarkt jeg altså.
Og man kan nevne i fleng men jeg kjenner jeg blir irritert bare av å skrive om det.
Kommer rett fra bilen nå, eneste stedet jeg hører på radio.
Greide å styre unna reklamene i dag, takk og lov.
Fikk med meg nyheter og White Wedding av Billy Idol.
Bedre det.
Og etterpå skal jeg skaffe meg en ny cd.
I tilfelle.
Så jeg har noe annet å fokusere på i bilen.
Da kan jo turen bli irritasjonsfri.
Kanskje.
Så lenge de andre som er ute i trafikken samtidig oppfører seg.
Men altså.....nei til radioreklame.
Så det så.

2 kommentarer:

  1. Hei Line!

    Det er synd at du ikke liker radioreklame. Undersøkelser viser at du tilhører en liten gruppe. Så mange som 93% av alle radiolyttere som hører på radio når reklamepausen starter, hører fremdeles når reklamepausen er slutt. De fleste velger altså å motta reklamebudskapene på radio.

    Ikke all radioreklame er "god". Det samme gjelder for reklame i alle andre mediekanaler. Elkjøp og Right Price Tiles er imidlertid noen av de mest profesjonelle radioannonsørene vi har i Norge.

    Hvis du hater radioreklame finnes det heldigvis alternativer. Du kan velge noen av NRKs mange reklamefrie kanaler, eller så kan du sette på en CD.

    Hvis du likevel skulle lure på hva som skjer i ditt lokalområde og vil få med deg nyheter og muligheten til å vinne en hel drøss med flotte premier kan du alltids tune deg inn på Radio Metro Hønefoss på FM103,5. Vi lover god underholdning og masse variert musikk. Heldigvis har vi annonsører som stiller opp med premier og aktiviteter for våre lyttere. Uten annonsørene er det nemlig ingen kommersielle kanaler som hadde overlevd.

    Mvh
    Hilde Apneseth
    Markedssjef
    Radio Metro

    SvarSlett
  2. Hei Radiofrue :)

    Jeg liker faktisk veldig godt å høre på radio men det blir til at jeg bytter til cd når reklamen kommer, ja nettopp fordi reklamene er så utrolig dårlige :)
    At folk fortsatt hører på radio etter reklamen tror jeg ikke har noe med at de liker reklamene, men heller at de liker å høre på radio og dermed velger å holde ut ;)
    Så jeg tror egentlig ikke at jeg tilhører en veldig liten gruppe jeg, forskjellen er bare at jeg sier det høyt ;)
    Og det kan vel være så at de du nevner er profesjonelle radioannonsører, hva vet jeg, men reklamene er elendige uansett etter mitt syn :) OG irriterende ikke minst, så irriterende at jeg aldri handler der... Da er vel ikke målet oppnådd?
    Men nå er jo jeg litt over middels lett å irritere også da, det kan jo ha noe med saken å gjøre og det skriver jeg også i innlegget :)
    Og ang premier.....jeg hører på radio for å ha det trivelig, ikke for å vinne premier :) At annonsører stiller opp er supert, men jeg hater fortsatt reklamene ;)

    Ha en flott dag og takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar :)

    Mvh LinePine

    SvarSlett