tirsdag 10. april 2012

Morgenstund osv


Så sitter jeg her da med håret rett til værs og mascara fra i går ca til haka.
Kaffekoppen er på plass og jeg kjenner at om jeg drikker en kopp til blir jeg sannsynligvis både kvalm og skjelven.
Hatt litt problemer med å våkne i dag og har derfor tømt innpå en bøtte kaffe på under fem minutter, noe jeg kan garantere ikke har noen hensikt så ikke prøv det hjemme.
Det regner ute og jeg elsker regn, så sånn sett er det jo en super morgen.
Som utflyttet bergenser savner jeg faktisk regnet som pisker sidelengs mot ruta, og en god storm. Av og til.
Det som ikke er så koselig med regn er jo at man må ut i det etterhvert.
Kunne vært koselig det også hvis man bare kunne gå seg en tur i regnet for så å krype inn igjen i sin varme hule med fyr i peisen og kakao i koppen (ikke mer kaffe nei).
Men når man skal prøve å se presentabel ut etter å ha vært ute i regnet, er det altså ikke fullt så gøy.
Litt vanskelig faktisk.
For jeg har sånt hår som elsker å bruse seg i regnet.
Jeg kan bruke god tid med glattetangen før jeg går ut, og etter fem minutter i regnet ser det ut som om jeg har tatt en dårlig hjemmepermanent sånn litt på sparket.
Og med dårlig hjemmebleiking i tillegg....tør ikke tenke mer på det engang.
Etter at regnet har bruset det er det ingenting som hjelper hvis jeg ikke vasker og glatter det på nytt heller, bare å bite i det sure eplet.
Siden jeg er blitt såpass gammel kan jeg sikkert slippe unna med hjemmepermanent for det er jo helt vanlig at gamle damer har det.
Samtidig er det i grunnen ikke noe jeg ønsker.
Da må det i så fall være blått også med leggevann i.
Det blå har jeg sånn sett kontroll på men leggevann?
Hvor kjøper man det liksom? Og hvordan bruker man det?
Fåglarna vet.
Vet ikke om jeg vil vite heller egentlig.
Den dagen jeg interesserer meg for det er livet forbi.
Til da - ha en regnfull dag og bruk hette!

1 kommentar:

  1. ...og siden du ikke interesserer deg for det - så informerer jeg deg om at de har leggevann med BLÅ farge på sparkjøp! *knegg*
    Hvorfor jeg har sånn dårekunnskap? Jo, det skal jeg si deg - det er fordi jeg en gang i tiden jobbet som frisør og leggevann med blåfarge (mer lilla egentlig) var fast takst på de eldre damene som skulle få lagt håret sitt, jeg fant det på Sparkjøp i ett svakt øyeblikk da jeg lette etter noe annet ;)
    Så da vet du det og!

    Ha en fortsatt regnfull - herlig dag med brusende hår og maskara ned på haka.
    Og kan jeg anbefale koffeinfri kaffe? ;)

    stor klem

    SvarSlett